Известие

Collapse
No announcement yet.

Датчик за АБС-са

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от viktorivanov Покажи съобщение
    Колегата е прав , датчика е индукционен. Той е свързан с ЕБУ - ел. блок за управление като му подава напрежение. Най-малката влошена връзка - замързена букса , пречупен проводник итн. води до увеличаване на съпротивлението във веригата , намаляване на напрежението , което се подава към блока , а той е доста чувствителен към това и записва грешка.
    Малка поправка - подава импулси с определена амплитуда и честота - зависеща от скоростта на въртене. И точно това се влияе най-много от описаните от колегата положения. Не дай си боже да попадне грес с метални стружки
    Last edited by 33Dandy; d.m.y г., 19:49. Основание: уточнение

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от 33Dandy Покажи съобщение
      Малка поправка - подава импулси с определена амплитуда и честота - зависеща от скоростта на въртене. И точно това се влияе най-много от описаните от колегата положения. Не дай си боже да попадне грес с метални стружки
      мерси за поправката Според мен този датчик при алфата 156-цата е доста недомислен и уязвим.
      Victor Ivanov A+ - 2009 Karting Champion of Bulgaria.
      Aprilia Sportcity 200 & Alfa 156 2.0 Twin Spark Distinctive

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от viktorivanov Покажи съобщение
        Колегата е прав , датчика е индукционен. Той е свързан с ЕБУ - ел. блок за управление като му подава напрежение. Най-малката влошена връзка - замързена букса , пречупен проводник итн. води до увеличаване на съпротивлението във веригата , намаляване на напрежението , което се подава към блока , а той е доста чувствителен към това и записва грешка.
        Не е много точно, но е достатъчно за основната идея да се разбере от масовия кръг. Да не навлизаме в тънкостите на електрониката

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от viktorivanov Покажи съобщение
          мерси за поправката Според мен този датчик при алфата 156-цата е доста недомислен и уязвим.
          С риск да те разочаровам,но датчиците на ABS-ите на всички каруци са все на тоя принцип,тоест принципно си прилича,а освен това и всички датчици на валовете са на същия принцип(датчици на Хол)
          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
            С риск да те разочаровам,но датчиците на ABS-ите на всички каруци са все на тоя принцип,тоест принципно си прилича,а освен това и всички датчици на валовете са на същия принцип(датчици на Хол)
            Датчика за положение на коляновия вал и в някои случаи и на разпределителния ако има са на този принцип - на датчика на хол ( ефект на Хол ) , а мисълта ми беше самото разположение на датчика и това , че той е много слабо защитен.
            Victor Ivanov A+ - 2009 Karting Champion of Bulgaria.
            Aprilia Sportcity 200 & Alfa 156 2.0 Twin Spark Distinctive

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от viktorivanov Покажи съобщение
              Датчика за положение на коляновия вал и в някои случаи и на разпределителния ако има са на този принцип - на датчика на хол ( ефект на Хол ) , а мисълта ми беше самото разположение на датчика и това , че той е много слабо защитен.
              Не се коси и при другите не е по цветисто положението
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • #22
                Не бих казал, че датчиците са слабо защитени. Не са защитени от калпави майстори. А и кабелите са изложени на всякаква мръсотия, куплунзите не са по назад от тях

                Comment


                • #23
                  Ползвай търсачкатаааа
                  http://clubalfaromeo.com/forum/showt...F0%FA%E6%E4%E0
                  Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                  Датчика е най обикновен хол сензор, а вместо метална назъбена гривна, има магнитна гумена гривна върху вътрешната капсуловка на лагера на главината. Финните метални стружки полепват по нея и с времето ръждясват. Железният оксид е магнито проводим и датчика почва да пропуска по някой импулс. Изчисти внимателно вътрешната капсуловка на лагера до гума ! ( ще видиш магнитните лентички как са полепили ръжда) .
                  Изчисти и гърба на самият датчик от ръжда, тъй, като това също променя характеристиката му.
                  Естествено, не омаловажавай механично прекъсване в букса/кабел.
                  Успех .

                  Comment


                  • #24
                    Мерси на всички за отговорите . Проблема вече е решен !

                    Оказа се доста елементарен .
                    Беше прекъснат кабела точно пред амортисьорната стойка , стоеше като набоден с отверка от някой невнимателен майстор ,явно дупката просто го е провокирала за да прекъсне напълно .

                    Оправих го с термосвиваем шлаух и отгоре малко изолирбланд , въпреки ,че и термошлауха му е предостатъчен.
                    Attached Files
                    156 sportvagon 1.9jtd

                    Comment


                    • #25
                      Този не е бил майстор, определено. И по принцип кабела върви не от вън, а м/у амортисора и pillar-a
                      A сега внимателно и безаварийно

                      Comment


                      • #26
                        Колега, имах абсолютно същия проблем и протритото беше на същто място. Първо си помислих, че е от някой майстор, но ми направи впечатление, че вътрешният ръб на джантата ми е доста излъскан, а този кабел стърчеше малко от ... май шенкел се води това желязо. Та ми хрумна, че е протрит и го привързахме със свинска опашка за по сигурно. Малко е грозно и живот и здраве ще го заменя със здрав кабел сигурно. Но твойта тема ми беше много полезна
                        2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
                        ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Колеги, понеже и на мен ми светна лампата на АБС-а и диагностиката показа повреден преден ляв датчик - все още не съм го гледал, но ако се окаже, че датчика е за смяна след като се провери за замърсяване или прекъсване на кабела и буксите, се свали датчика и с него да търся друг предполагам няма да има проблем да се кара автомобила - просто няма да има АБС? И още нещо...за да се стигне до него трябва да се свали джантата предполагам като гледам снимките? Благодаря предварително!
                          Last edited by Telerig; d.m.y г., 19:37.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Telerig Покажи съобщение
                            Колеги, понеже и на мен ми светна лампата на АБС-а и диагностиката показа повреден преден ляв датчик - все още не съм го гледал, но ако се окаже, че датчика е за смяна след като се провери за замърсяване или прекъсване на кабела и буксите, се свали датчика и с него да търся друг предполагам няма да има проблем да се кара автомобила - просто няма да има АБС? И още нещо...за да се стигне до него трябва да се свали джантата предполагам като гледам снимките? Благодаря предварително!
                            Ако мислиш да караш без датчика, прекъсни захранването на ABS-а като му махнеш предпазителя.
                            Да, гледа се при свалена джанта, освен ако нямаш подемник.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • #29
                              Благодаря за бързия отговор! Кой е предпазителя и къде се намира - в сектора под волана или на друго място?

                              Comment


                              • #30
                                Имам едно питане, грешката изчезва ли сама, ако се сложи новия датчик или трябва да се маха чрез диагностика? Става дума за ABS. Да знам да не се учудвам, ако сложа новия и лампите пак си сетят. Колата е АР147 2001г бензин.

                                Comment

                                Working...
                                X